Welcome to Советские мотороллеры!

     Навигация
· Главная
· FAQ
· Архив новостей
· Библиотека
· Добавить статью
· Карта сайта
· Клуб
· Личные сообщения
· Мой аккаунт
· Написать админу
· Поиск!!!
· Помощь сайту
· Ссылки
· Форум
· Галерея


     Статьи
Наши питомцы
Советы бывалых
Старые страницы
Рассказы
Клуб путешествий
История

     История моделей
· Массовые модели
   · Пузатая 'Вятка'
   · Двухколесный 'Самовар'
   · Мото-ЭМка
   · Электрон
   · Турист
   · T200M
   · Čezeta-501
   · Čezeta-502
· Экспериментальные
   · Вятка В-175
· Самоделки
   · Роллер Алексеича
· История заводов
   · Завод Молот

     Кто в Онлайне
401 гостей и 0 пользователей.

Вы Анонимный пользователь. Вы можете зарегистрироваться, нажав здесь.

Советские мотороллеры: Форум

 FAQFAQ   ПоискПоиск   ГруппыГруппы   ПрофильПрофиль   ВходВход 

Вятка владельца с Швейцарии
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5  След.
 
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Советские мотороллеры -> Позвольте представиться

Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
foifi
Интересующийся
Интересующийся


Зарегистрирован: Oct 22, 2007
Сообщения: 86
Откуда: Zurich, Switzerland

СообщениеДобавлено: Пн Мар 17, 2008 3:16 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

o.k. Vjatka was registrated in Estonia.

And can somebody help to translate this:

Site 2:


A little bit I understand. Or I think I understand it.... please correct me.

5. ????
a) kind of vehicle: Motoroller
b) kind of frame: ????
v) brand: VP "Vjatka"
g) model: -150
d) year of production: 1961 > what means the ".a." after 1961?
and what is written in the subline?
e) ??? > it must be frame No., but what mean the words exactly?
ж) ???
6. ???
7. ???

Site 11:


Site 19:

    _________________
    I don't understand russian. Please write in English or German. Thanks. - К сожалению, я не понимаю никакой русский язык. Пожалуйста, на английском языке или немецком языке отвечают. Спасибо
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
    butya
    Магистр


    Зарегистрирован: Jul 15, 2007
    Сообщения: 1024
    Откуда: Москва, центр,запад.

    СообщениеДобавлено: Пн Мар 17, 2008 3:40 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    To me also, has not understood, title it is written in the Estonian language.
    мне и самом не все понятно , паспорт заполнен на эстонском языке.
    господа из Эстонщины, что написано в типе кузова ?
    буква "а" я так понимаю это сокращенно "год" по эстонски ?
    ну и переведите кем выдан техпаспорт.. я кроме слова "милиция" не много понял...
    и вопрос к старшим товарища, что такое "налоговая мощность" как она считалась ?
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
    vtom
    Интересующийся
    Интересующийся


    Зарегистрирован: Oct 04, 2007
    Сообщения: 30
    Откуда: estonia

    СообщениеДобавлено: Пн Мар 17, 2008 8:47 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    Б. тип кузова - без боковой прицепа.
    7. паспорт выдан - в ГАИ милицейском отделений Елваскова района.
    Елва- это малинки красивый город в близости Тарту.
    Там где тех. осмотр- на ходу в порядки и в порядки.
    Остолное ты butya можешь теперь перевести. Рад быль помогать.

    Том.
    _________________
    http://www.album.ee/album/16823082/16811582
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
    butya
    Магистр


    Зарегистрирован: Jul 15, 2007
    Сообщения: 1024
    Откуда: Москва, центр,запад.

    СообщениеДобавлено: Пн Мар 17, 2008 11:06 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    Vtom, спасибо !!!

    So, by means VTOM it is translated with Estonian on Russian, and from Russian on English languages
    5. The basic attributes, signs, technical feature vehicle
    B) single (Has no buddy seat )
    D) "a" = "y" (year)
    E) earlier, factory number (the chassis number), this that that now has the name "VIN". But in the given moment, it is number of a frame (frame=chassis)
    Ж) "body number". The motoroller body has no. Only a frame + the engine

    6) taxable horsepower

    7) place of registration: traffic police station cities ELVA

    site 11

    "TUV" (Date of checkup, quality car)
    Site 19
    "mileage car" it is page for the companies and firms

    understood?
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
    foifi
    Интересующийся
    Интересующийся


    Зарегистрирован: Oct 22, 2007
    Сообщения: 86
    Откуда: Zurich, Switzerland

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 4:56 am    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    butya писал(а):

    E) earlier, factory number (the chassis number), this that that now has the name "VIN". But in the given moment, it is number of a frame (frame=chassis)
    If I understand correct you mean: text means "factory number", but in fact, it is the "frame number". Right?

    butya писал(а):
    Ж) "body number". The motoroller body has no. Only a frame + the engine
    "body number" ???? body = frame? Or not? Or, dos it mean: Body is: frame + engine together
    Then, this can be the reason, because there is no number on this line. Because the Vjatka have not a number for
    both together. It has to different numbers, one for the engine, one for the frame. Correct, or not?

    butya писал(а):
    6) taxable horsepower
    horspower of what? 0.5 is very less... horsepower per what?

    butya писал(а):

    Site 19
    "mileage car" it is page for the companies and firms
    Site for service cheks? ....but what the file in the lines?
    _________________
    I don't understand russian. Please write in English or German. Thanks. - К сожалению, я не понимаю никакой русский язык. Пожалуйста, на английском языке или немецком языке отвечают. Спасибо
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
    Pach
    Отец основатель


    Зарегистрирован: Jan 18, 2007
    Сообщения: 5947
    Откуда: Калининград.

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 10:48 am    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    foifi, I sent you message about my post. DHL, UPS and other services in Russia wants to see documents for any thing. So, I sent to you crankshaft, stabilizator and some white tubes by regular post. Suddenly, I spent 30 euro for sending. Is it O'k for you?
    _________________
    -="Вятки": ВП-150, МГ-150, "Электрон"=- + -="Тулы": Т-200М, ТГ-200, "Турист"=- + -=чешская "Чезета" 501/03=-
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора Телефон
    Pach
    Отец основатель


    Зарегистрирован: Jan 18, 2007
    Сообщения: 5947
    Откуда: Калининград.

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 11:00 am    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    As I know, chassis number in Soviet times was specially for factory. Also cars had body (frame) number and number of engine. Now chassis number, if you re-register your car don't interest anybody. Smile There are only body and engine numbers in new documents.

    In case with your Vyatka there are no body number, but I think, chassis number is the same number which printed on the side of your Vyatka. So, we can imagine, that it's can be regarded as body number Wink
    _________________
    -="Вятки": ВП-150, МГ-150, "Электрон"=- + -="Тулы": Т-200М, ТГ-200, "Турист"=- + -=чешская "Чезета" 501/03=-
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора Телефон
    butya
    Магистр


    Зарегистрирован: Jul 15, 2007
    Сообщения: 1024
    Откуда: Москва, центр,запад.

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 11:41 am    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    It is not difficult to explain! Difficultly correctly to translate. I shall try! Wait, please.

    Look! This title is intended for all: car, truck, the trailer, bike and scooter.
    car can have:
    frame
    engine
    body
    chassis

    the chassis on old Soviet car: factory number = number chassis, it was separate, independent number for cars which had no frame.
    But if the car had frame very often number frame called as the chassis.
    is necessary for a motoroller only "number frame", "number engine" and "number chassis" (if it was) .
    "Number chassis" is the daddy Smile of number "VIN"

    0,5 this figure for payment of the tax. As counted this figure, I do not know. For a long time it was. But I shall learn.

    On site 19 it is necessary to specify quantity of kilometers, should write firms and the enterprises. To private owners of a motor scooter, it is not necessary. But there very strange figure is written, that it, me is not clear.
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
    Hakuna
    Отец основатель


    Зарегистрирован: Jan 17, 2007
    Сообщения: 6442
    Откуда: Мариуполь

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 1:01 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    foifi писал(а):

    butya писал(а):
    6) taxable horsepower
    horspower of what? 0.5 is very less... horsepower per what?

    The taxable horsepower is calculated only from the engine volume size.
    This unit of measurment was used internationally. For example Citroen 2CV has 2 taxable horsepowers (that equal 600 cc, as far as I remember).
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора Телефон
    foifi
    Интересующийся
    Интересующийся


    Зарегистрирован: Oct 22, 2007
    Сообщения: 86
    Откуда: Zurich, Switzerland

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 1:50 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    Sorry, if I ask that much for details, but I have to know it to make my Vjatka road legal here in Switzerland (for the office of traffic (inspection)).

    taxable horsepower:

    If it's about the volume, I still not understand the system of calculate...

    The Vjatka have:
    149 ccm
    5.5 horse power

    0.5 hp for 13.55 ccm ...?????

    Or is it something about hp per weight?

    The Vjatka have:
    120 kg
    5.5 hp

    0.5 hp for 10.9 kg

    it can be... hp per 10kg ... or not?

    2CV:
    600 kg
    597 ccm
    27 hp

    0.45 hp per 10 kg .... Sad
    _________________
    I don't understand russian. Please write in English or German. Thanks. - К сожалению, я не понимаю никакой русский язык. Пожалуйста, на английском языке или немецком языке отвечают. Спасибо
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
    foifi
    Интересующийся
    Интересующийся


    Зарегистрирован: Oct 22, 2007
    Сообщения: 86
    Откуда: Zurich, Switzerland

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 1:53 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    Ahhhh, maybe I now.

    Maybe it's just a thing of "where is the dot"

    Vjatka: 5.5 hp > 0.5

    2CV: 27.0 hp > 2.7

    Very important question I know Rolling Eyes Embarassed but interesting Laughing
    _________________
    I don't understand russian. Please write in English or German. Thanks. - К сожалению, я не понимаю никакой русский язык. Пожалуйста, на английском языке или немецком языке отвечают. Спасибо
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
    Pach
    Отец основатель


    Зарегистрирован: Jan 18, 2007
    Сообщения: 5947
    Откуда: Калининград.

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 4:27 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    foifi, I can't send you e-mail too Sad
    Цитата:
    This message was created automatically by mail delivery software.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:



    _________________
    -="Вятки": ВП-150, МГ-150, "Электрон"=- + -="Тулы": Т-200М, ТГ-200, "Турист"=- + -=чешская "Чезета" 501/03=-
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора Телефон
    butya
    Магистр


    Зарегистрирован: Jul 15, 2007
    Сообщения: 1024
    Откуда: Москва, центр,запад.

    СообщениеДобавлено: Вт Мар 18, 2008 6:47 pm    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    In the USSR the tax paid off under the formula: the tax = 0,38* volume of the engine in litres. For Vyatka the tax = 0,38* 0,150 = 0,057. In title it is written not truly, should be 0,06:)
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
    Hakuna
    Отец основатель


    Зарегистрирован: Jan 17, 2007
    Сообщения: 6442
    Откуда: Мариуполь

    СообщениеДобавлено: Ср Мар 19, 2008 8:50 am    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    I think, this formula is used in other cases, not our. Smile

    We can calculate tax hp, if multiplicate volume of the engine in litres to 3 1/3 (or 3.33)
    So, Vyatka: 0.15*3.33 =0.5
    2CV: 0.6*3.33 = 2

    This formula was created at the begining of XX century, and it was true (real hp was equal tax hp), but not for a long time Smile.
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора Телефон
    butya
    Магистр


    Зарегистрирован: Jul 15, 2007
    Сообщения: 1024
    Откуда: Москва, центр,запад.

    СообщениеДобавлено: Ср Мар 19, 2008 10:00 am    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

    2Hakuna
    смотри что метры сказали :
    http://www.autonet.ru/forum/Topic136713-7-1.aspx
    Вернуться к началу
    Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
    Показать сообщения:   
    Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Советские мотороллеры -> Позвольте представиться Часовой пояс: GMT + 2
    На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5  След.
    Страница 3 из 5

     
    Перейти:  
    Вы не можете начинать темы
    Вы не можете отвечать на сообщения
    Вы не можете редактировать свои сообщения
    Вы не можете удалять свои сообщения
    Вы не можете голосовать в опросах

    Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group




       Web site powered by PHP-Nuke

    Наш сайт - это крупнейшее в мире объединение любителей Советских Мотороллеров. У нас вы найдете бесплатный доступ ко всей технической литературе по мотороллерной тематике, возможность участия в очных и заочных конкурсах реставрированной техники и конечно же помощь в решении любого технического вопроса. Присоединяйтесь, и давайте вместе сохраним нашу историю.

    Открытие страницы: 0.02 секунды